Ca un violator care promite sa ia fata de nevasta, ca sa nu faca puscarie, Vodafone promite sa hraneasca cu 20.000 de euro caii salvati de altii anul trecut. Dupa ce le-a folosit imaginea fara sa-i intrebe, ca sa-si faca publicitate. "Suntem doua feluri de oameni pe lumea asta: cei care asteptam sa se intample ceva si cei care chiar facem ceva". Apoi mai sunt multinationalele care vin si folosesc cu tupeu faptele celor din urma, in scop publicitar. Cam asa a fost cu campania de salvare a cailor din Letea, folosita grosolan de Vodafone pentru ultimul lor clip publicitar, desi nu au contribuit cu nimic la actiunea de anul trecut, scrie blogul Dollo.ro.
Caii din Letea au fost salvați în 2011 de oameni, într-adevăr, nu de firme. 30 de oameni adunați cu greu de Vier Pfoten, prin Facebook, twitter sau alte mijloace de comunicare. Oameni care au lucrat benevol, ca să pună la adăpost 54 de cai (nu 70 câți au fost „salvați” în clipul Vodafone), din care zece au fost eutanasiați pentru că erau foarte bolnavi. Ca să nu mai fie o amenințare pentru pădurea Letea, Vier Pfoten le duce în continuare nutreț cailor din Deltă. Asta costă foarte mult, pentru că transportul până acolo se face, în parte, pe apă. Numai un transport costă Vreo 20.000 de euro costă trei transporturi de nutreț pentru cai (rectifică sursa mea).
Ceea ce arată Vodafone în videoclip este doar un film de ficțiune. Caii care „joacă” rolul victimelor sunt alții, personajele sunt inventate, până și hashstag-ul de twitter e inventat. Ar fi putut să spună la final că e un scenariu bazat pe fapte reale, cu care Vodafone nu a avut nicio legătură, dar în loc de asta a preferat să se autoincludă în categoria „oamenilor care chiar fac ceva” și să le vândă fraierilor abonamente cu 50% mai multe gogoși.
Pentru că unele spirite s-au indignat – tot pe Facebook – după apariția clipului Vodafone,