“Buna ziua, numele meu este…, va sun din partea KRUK International. Pot sa vorbesc cu domnul/doamna…? Dvs. sunteti, va rog sa-mi spuneti data de nastere pentru a continua convorbirea. Multumesc. V-am sunat in legatura cu dosarul pe care il aveti la societatea noastra, de la banca… S-a confirmat depunerea de 300 lei pe care ati facut-o si am revenit sa discutam despre diferenta de suma. Astazi, la noi la societate, mai sunteti dator/datornica cu 13.000 lei”.
In felul acesta suna unul dintre cele peste 18.500 de apeluri pe care angajatii KRUK International de la sediul din Targoviste le efectueaza zilnic pentru a lua legatura cu debitorii.
Totodata, pe langa cele peste 18.500 de apeluri, din Centrul de Contact al companiei de recuperat creante sunt trimise zilnic peste 30.000 de scrisori. In total, 175 de angajati, cu o medie de varsta de 24 de ani, se ocupa anual de recuperarea a sute de milioane de euro de la romanii datori la banci si companii de utilitati.
Dintre negociatori, 65% sunt femei iar restul sunt barbati. Acestia lucreaza in 2 schimburi a cate 8 ore fiecare, cu o jumatate de ora pauza de masa, acoperind astfel zilele saptamanii si sambata.
Salariul este format dintr-o parte fixa, remunerata in “media pietei” asa cum precizeaza oficialii KRUK International, la care se adauga bonusurile. Acestea depind de calitatea conversatiei, suma, recuperate, numarul de promisiuni de plata pe ora si numarul de apeluri pe ora.
“Durata medie a unui apel variaza intre 3 si 7 minute si depinde de cat e complex cazul, dar si de detaliile care sunt cerute de debitor. Cazurile recent cesionate sunt mai lungi pentru ca se explica toata procedura, cum s-a ajuns la compania noastra de recuperari de creante si ceea ce urmeaza ca strategie”, a explicat Ovidiu Vaduva, branch manager la Centrul de Contact KRUK International.
Cum a evolua