Consultanţii David&Baias, PWC şi George Butunoiu au recomandat Ministerului Transporturilor fix oamenii de care acesta avea nevoie pentru companiile din subordine Sursa: AGERPRES
Primele trei firme de stat cu manageri privaţi arată că demersul are un succes îndoielnic. Printre oameni cu certe calităţi manageriale şi cu potenţial de a redresa acele firme şi-au făcut loc membri de partid sau personaje care orbitează în jurul scenei politice.
De la minister, la Tarom
Prima companie cu management privat, Tarom, are doi membri ai Consiliului de Administraţie susceptibili de a fi fost plantaţi strategic de partidele aflate la putere. Primul este Valentin Macec, consilier al ministrului Transporturilor, Odiviu Silaghi şi pentru scurtă vreme preşedinte al Consiliului de Administraţie al Tarom. Macec a fost vicepreşedinte al Consiliului Judeţean Satu Mare din partea PNL până în 2009, iar ulterior a lucrat pentru o firmă de panouri fotovoltaice din Bucureşti.
Al doilea este Lucian Isar, fost ministru delegat pentru Mediul de Afaceri. Isar s-a făcut remarcat în mediul privat, ocupând poziţii importante în cadrul BancPost, însă de la începutul acestui an s-a apropiat de zona politică, ajungând pentru câteva luni chiar membru în Guvern.
Portul Constanţa, pe mâna şefului local PSD
Cea de-a doua companie la care au fost selectaţi manageri privaţi este Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime Constanţa. Importanţa strategică a companiei pentru elita locală a PSD a făcut ca reprezentanţii politicului să nu se mai amestece pur şi simplu printre ceilalţi candidaţi. Directorul general al Portului va fi nimeni altul decât preşedintele organizaţiei municipale PSD Constanţa, Lucian Băluţ (foto), profesor la Universitatea Maritimă Constanţa. Băluţ a ratat prezenţa pe listele USL pentru alegerile din 9 decembrie, primind, se pare, un premiu de conso