Partidele politice vor sa atraga cat mai multi votanti, odata cu apropierea alegerilor parlamentare. Dar reusesc mai mult sa transmita mesaje pur propagandistice - "votati-ne sa fie mai bine", sa isi prezinte ideologiile intr-un stil prea putin accesibil pentru publicul larg, ori sa anunte masuri economice greu sau chiar imposibil de pus in aplicare.
Suntem in epoca online-ului, site-ul reprezinta cartea de vizita a oricarei organizatii care se respecta. Pentru partide, Internetul poate fi considerat daca nu cel mai important, unul dintre cele mai eficiente instrumente de contact cu publicul. Cum stau, la acest capitol, cei care ne vor cere votul in decembrie?
Cand vrei sa verifici daca un om (sau un partid) a spus o fraza care nu avea nevoie sa fie spusa, vorbind (sau scriind) ca sa se afle in treaba si nu ca sa comunice, vezi cum suna negatia acelei fraze. Si daca rezulta o bazaconie, inseamna ca nu exista un mesaj, ci un exercitiu de demagogie.
Astfel, la afirmatia "varful bradului sta mai sus decat radacina", o replica potrivita poate fi "nu si-a imaginat nimeni ca vreun brad are radacina in aer". Politicienii din toata lumea spun, de sute de ani "votati-ma ca va fi bine" si prea rar le raspunde cineva "nu ne-am gandit ca ne vei ameninta cu mai raul". Iar ai nostri nu fac exceptie.
USL taxeaza luxul
Parca anticipand ca un posibil elector ar cauta un motiv pentru care sa-si dea votul, USL, formatiunea favorita in sondaje, si-a creat o pagina, pe site-ul propriu, cu titlul "10 motive pentru care merita sa ni te alaturi".
Cel mai redutabil argument, in plan economic, pare acesta: "Mai multe joburi, mai putine taxe. Mai multa economie, mai putina birocratie. Mai multe investitii si fonduri europene, mai putine imprumuturi. Taxam luxul, incurajam munca". De parca ne-am fi asteptat sa ni se propun