Bonusurile oferite de bănci, în puncte sau procente din cumpărăturile pe cardul de credit, reprezintă mai degrabă o strategie de marketing decât o facilitate reală acordată clienţilor.
Cu bonusul primit pentru cumpărături cu Power Card BCR în valoare de 10.000 de lei, puteţi achita comisionul anual de întreţinere a cardului. Cam asta este valoarea reală a bonusurilor în puncte pe care le oferă cea mai mare bancă din România în cazul unuia dintre cele mai promovate produse din portofoliu.
Situaţia este asemănătoare şi în cazul celui de-al doilea mare jucător, BRD, cu menţiunea că, în cazul băncii franceze, comisioanele pentru servicii elementare, cum ar fi obţinerea unui extras de cont, sunt semnificativ mai mari. Raiffeisen oferă bonusuri în bani doar pe varianta Gold a cardului de cumpărături, unde pentru cheltuieli de 1.500 de lei primeşti 12,5 lei. Suma este mai mare decât în cazul BCR şi BRD, însă dacă îl raportăm la comisionul anual de 150 de lei rezultă că suma minimă ce ar trebui cheltuită pentru a acoperi comisionul depăşeşte 21.500 de lei.
Ceva mai bine stau lucrurile în cazul a două bănci mai mici, dar foarte active pe zona de carduri. La Garanti şi Citibank, ar trebui să cheltuiţi circa 2.000 de lei pentru a vă putea achita comisionul doar din bonusuri. Analiza noastră a luat în calcul doar facilităţile de tip puncte sau procente bonus.
Comisioane cât casa
Produsele analizate au şi alte facilităţi, însă, cel puţin în cazul BCR şi BRD, bonusurile au fost folosite ca element principal de marketing, şi tocmai de aceea au o foarte mare relevanţă. În comparaţie cu nivelul comisioanelor parcticate de bănci, aceste facilităţi nu reprezintă aproape nimic. Capital a analizat bonusurile doar comparativ cu cel mai cunoscut comision, cel de administrare, însă costurile de utilizare zilnică a cardului, exceptând dobânda, sunt cu