Chiar dacă în urmă cu ceva vreme spunea că nu este interesat de Portul Constanţa, primarul Radu Mazăre pare să-şi fi schimbat părerea.
Acum, edilul doreşte ca municipiul pe care îl conduce să devină acţionar majoritar al portului, sursă bună de venit pentru oricine. Aşadar, Ministerul Transporturilor nu ar mai avea niciun amestec, iar Constanţa ar deveni stăpână. În teorie sună bine. Însă, ca de fiecare dată, practica ne omoară.
Fostul ministru al Transporturilor, Alexandru Nazare, a notat pe pagina sa de Facebook: „Preluarea Portului Constanţa de către Primărie ar avea un efect catastrofal. Mazăre nu posedă credibilitatea necesară cu care să gireze proiecte precum extinderea portului. Curios e că din martie AECOM lucra la studiul de fezabilitate şi de atunci nu se mai ştie nimic. MTI nu comunică nimic public cu privire la proiectele de concesiuni sau PPP-uri".
„Trebuie să ieşim din carapacea interesului local"
Fostul ministru nu se opreşte aici cu explicaţiile contra. Contactat telefonic, Nazare a declarat: „Sunt multe aspecte care nu ţin de interesul naţional, aşa cum ar trebui. Portul este angrenat în proiecte din fonduri structurale, cum ar fi digul de larg, podul peste Canal şi infrastructura feroviară. Acestea sunt proiectele în derulare. În plus, mai avem şi masterplan-ul portului. Dacă s-ar pune în practică planurile primarului Mazăre, s-ar schimba destinaţia portului, preluarea ar schimba statutul acestuia şi nu s-ar mai putea obţine fondurile structurale. Nu poţi, când ai proiecte de multe sute de milioane de euro, să îi schimbi destinaţia, să periclitezi tot ce se întâmplă acolo. Nu ştiu în ce măsură Primăria Constanţa şi-ar permite să finanţeze proiectele de care portul are nevoie. Să nu uităm: portul are nevoie să se extindă şi, în acest sens, ministerul purtase discuţii cu Portul Rotterdam privind o colaborare. De această extinde