- Politic - nr. 208 / 25 Octombrie, 2012 Un analist politic declara recent ca, daca i s-ar cere sa defineasca capitalismul printr-un singur cuvant, acela – spunea el – este momeala. Galantarele – adauga acelasi – sunt doldora de momeli, viu colorate, inmiresmate, provocatoare – insa nimic nu este ceea ce scrie pe etichete. Sunt minciuni frumos ambalate… Asa si in campania (campaniile) electorala (le), momeala la care nu rezista norodul (alegatorii, adica) este sarmaua electorala. Simpla sau stropita cu tuica, zaibar, bere ori cu vin. La aceste ingrediente se inghesuie lumea ca sa-si umple… burdihanul: sarmaua de pomana. Caci, in rest? Nimic. Smecherii (politicienii) au prins slabiciunea multimii si-o amagesc cu mirosuri de varza fiarta. Merg si "micii electorali”, "frigaruile” si alte "bunatati” cu care lumea e mintita, si cu care se cumpara voturile. Cat despre programe… Sa fim seriosi! Ce programe? Si daca, totusi, schite ale unor programe (de regula, fantasmagorice, care sa placa auditoriului) sunt aruncate… in vant, ele raman, ulterior, la stadiul… bunelor intentii. Cu ceea ce ramane omul (alegatorul) din campania – pre si postelectorala – este doar amintirea… sarmalei electorale! Invatamintele? Sa nu ne lasam, asadar, ispititi de "momeli”, daca vrem ca la urne sa votam (in cunostinta de cauza) cu capul, nu cu burta plina de sarmale! Asa cum vor… bisnitarii politici! GHEORGHE GIURGIU - Politic - nr. 208 / 25 Octombrie, 2012 Un analist politic declara recent ca, daca i s-ar cere sa defineasca capitalismul printr-un singur cuvant, acela – spunea el – este momeala. Galantarele – adauga acelasi – sunt doldora de momeli, viu colorate, inmiresmate, provocatoare – insa nimic nu este ceea ce scrie pe etichete. Sunt minciuni frumos ambalate… Asa si in campania (campaniile) electorala (le), momeala la care nu rezista norodul (alegatorii, adica) este sarmaua electorala.