Afacere profitabila fara relatii publice nu mai poate exista. O companie isi creeaza un departament intern, apeleaza la un furnizor extern, sau imbina cele doua variante. Care dintre aceste abordari este cea mai potrivita si care va avea cel mai bun rezultat in ceea ce priveste raportul costuri-beneficii?
“PR-ul internalizat are avantajul cunoasterii profunde, din interior, a tuturor proceselor de business si proceselor decizionale. Constructia unei astfel de structuri interne ar trebui sa vizeze reflectarea cu impact a acestor procese interne si a produsului finit al companiei in mass-media, orice ar insemna ea astazi, de la presa la social media”, a explicat Cosmina Peta, managing partner la compania de consultanta Wanted Transformation Consultancy.
“Definirea unor joburi de PR in interiorul companiei si profilurile angajatilor PR-isti vizeaza capacitatea de a reflecta in mediile elocvente mesajul de marketing si vanzari. Mijloacele specifice PR-ului reprezinta o abilitate speciala de comunicare verbala si in scris care sa transmita impactul scontat. Un instrument foarte important in exercitarea acestui rol il au conexiunile si networkingul personal in lumea mediei locale", mai spune ea.
Intelegem de aici ca la acest capitol, externalizarea PR-ului ar avea de castigat, pentru ca PR-istii de meserie au legaturile sudate si ating publicatiile tinta in modul cel mai avantajos pentru compania-client.
“Ei stiu exact unde sa scrie si cum sa o faca, dar nu au intelegerea interna a fenomenului pe care o au angajatii unei companii”, spune managerul Wanted Transformation.
Ce primeaza, scopul sau dimensiunea firmei?
“Daca o companie intentioneaza sa aiba o imagine publica adecvata permanent nevoilor publicului, cu interventii inovative si rapide, cu prezenta constant diferentiatoare in piata, structurarea unu