Muzeul Ceasului din Ploieşti – unica instituţie de acest fel din ţară – se află în centrul oraşului, într-un imobil declarat monument istoric. Timpul se scurge lent între pereţii săi, în sunetul mecanismelor vechi de sute de ani şi al melodiilor ce se aud la ore fixe din bătrînele orologii. Nimic nu mai aduce aminte de dinamismul şi de tumultul vremurilor în care această casă a avut alţi proprietari.
Odată cu trasarea sa între 1872-1883, avînd rolul de a lega Gara de Sud de centrul oraşului, Bulevardul Independenţei a atras elita locală care dorea să îşi construiască noi reşedinţe. Una dintre casele ce atrag atenţia este cea în stil neogotic ridicată de Luca Elefterescu, liderul conservatorilor prahoveni, fost deputat şi prefect al judeţului. Data construcţiei şi numele celui care a realizat planurile clădirii sînt incerte, cel mai probabil fiind opera unui arhitect sas din zona Braşovului, din penultima decadă a secolului al XIX-lea.
De casa lui Luca Elefterescu se leagă diferite evenimente culturale locale, precum acele jours fixes, care deveniseră noua modă după 1895. În aceste petreceri ale elitei ploieştene se organizau concerte de cameră şi se dansau valsuri la modă în acea epocă. Şi tot în salonul mare al acestui imobil s-a desfăşurat şi primul revelion din Ploieşti, la trecere dintre 1903 şi 1904.
După Primul Război Mondial, urmaşii fostului prefect i-au vîndut casa lui Thomas Masterson, un englez venit la Ploieşti pentru a lucra în industria petrolului. Ajunsese reprezentant al diferitelor societăţi petroliere şi director al rafinăriei Unirea. Întîlnirile culturale, petrecerile şi concertele de cameră au fost înlocuite cu întîlniri sobre de afaceri. Situaţia s-a schimbat însă în 1939, din cauza izbucnirii celui de-Al Doilea Război Mondial. Thomas Masterson era totuşi ofiţer al Armatei Regale Britanice şi, astfel, a început să pună la cale