După ce a şocat guvernul socialist francez anunţând mai multe mii de concedieri, PSA Peugeot-Citroën, al doilea mare producător auto din Europa, va fi salvat de către guvernul Franţei cu şapte miliarde de euro în garanţii, în schimbul cărora s-a angajat la cumpătare financiară. Dar PSA caută finanţare de 11,5 miliarde euro, după ce a înregistrat noi scăderi ale vânzărilor, ceea ce subliniază problemele cu care constructorii auto se confruntă în Europa, o piaţă care se îndreaptă spre cel mai mare declin din ultimii 19 ani.
Guvernul francez va oferi garanţii de stat de până la 7 mld. euro diviziei de finanţare a PSA, ceea ce va permite companiei să emită obligaţiuni pentru a-şi consolida capitalul. În schimb, producătorul auto s-a angajat să nu plătească dividende, să nu îşi răscumpere acţiunile şi să nu ofere acţiuni ca bonus directorilor. De asemenea, consiliul de administraţie al Peugeot va avea doi membri noi, dintre care unul va fi un reprezentant al angajaţilor, iar celălalt un director numit de guvern, scrie Financial Times.
Dacă este autorizată de Comisia Europeană, operaţiunea va reprezenta cea mai mare intervenţie a Franţei în industria auto din 2009, când statul a împrumutat companiile Peugeot şi Renault cu 6 mld. euro, la dobânzi mici. Ajutorul dat de Franţa unui jucător dintr-un sector pe care preşedintele François Hollande îl consideră strategic este deja criticat în Germania, mai ales de Volkswagen, cel mai mare producător auto din Europa.
Peugeot este dependent de pieţele din Franţa, Spania şi Italia, lovite de reducerea puterii de cumpărare. Aceste pieţe reprezintă 53% din vânzările companiei în Europa. PSA a fost nevoit să implementeze un plan de restructurări pentru a reduce costurile cu un miliard euro anul acesta. Planul prevede închiderea uzinei istorice Aulnay-sous-Bois şi 8.000 de disponibilizări în Franţa. Peugeot a căut