Mediafax Foto Cele mai recente nominalizări de manageri "privaţi" pentru Administraţia Porturilor Maritime şi Administraţia Canalelor Navigabile (companii de stat aflate în subordinea Ministerului Transporturilor) ridică din nou câteva semne de întrebare legate de modalitatea de selecţie a candidaţilor aflaţi pe listele scurte.
Doi dintre managerii "privaţi" propuşi în această săptămână la conducerea a două companii aflate în subordinea Ministerului Transporturilor au funcţii politice, deşi unul dintre obiectivele proiectului "CEO privat la stat" era tocmai depolitizarea companiilor de stat.
Profesorul universitar Lucian Băluţ, care este şi şeful organizaţiei PSD Constanţa, a fost propus pentru funcţia de CEO al Administraţiei Porturilor Maritime. De asemenea, Daniel Georgescu, un consilier local care a fost deja numit director general al companiei de stat Administraţia Canalelor Navigabile în luna iunie prin ordin de ministru, este un alt candidat recomandat pentru poziţia de CEO "privat", în cadrul aceleiaşi companii.
Ambii au fost propuşi de către consorţiul menit să aducă manageri cu experienţă în privat la conducerea acestor companii, format din consultanţii de la PwC, head-hunterul George Butunoiu şi avocaţii de la David&Baias, care primesc 200.000 de euro în urma acestui contract semnat cu ministerul.
Noile numiri vin în contextul în care şi în consiliul de administraţie format din manageri din privat de la Tarom s-au "strecurat" un consilier de ministru şi un fost ministru al mediului de afaceri.
Chiar dacă una din raţiunile instalării unor manageri profesionişti în companii de stat era deconectarea acestora de la reţelele de influenţă politică, tocmai recrutorii privaţi vin cu propuneri de candidaţi care chiar au funcţii politice relevante.
Spre exemplu, CEO al Administraţiei Portu