Noua etichetare de anvelope, care are ca scop creşterea siguranţei rutiere şi de a reduce poluarea, devine obligatorie de la 1 noiembrie 2012.
Începând din această iarnă Uniunea Europeană impune o regulă strică pentru comercializarea anvelopelor pentru maşini mici, cele comerciale, camioane, autobuze sau TIR-uri, care au fost fabricate după 1 iulie 2012. De la 1 noiembrie, ele nu mai pot fi puse în vânzare dacă nu au o etichetă lipită pe ele. Pe cei care nu respectă regulile îi paşte amenzi grase, de până la 30.000 de lei.
GALERIE FOTO
Pentru a vedea cum se pregătesc de aplicare noilor reguli, am făcut o vizită la Continental, cea mai mare fabrică de anvelope din România şi unul din cei mai importanţi producători pe plan mondial. Din fabrica de la Timişoara, ies anual 14,8 milioane de anvelope.
„Noua legislaţie a Uniunii Europene urmăreşte trei obiective importante: îmbunătăţirea eficienţei energetice, a siguranţei rutiere şi reducerea nivelului de zgomot produs în trafic. Noi am început să realizăm aceaste etichetări cu mult timp înainte”, a declarat Pedro Carreira, directorul general al Continental Anvelope.
Ce aşteptări trebuie să avem când trecem pragul unui magazin de anvelope: Eticheta prezintă trei carecteristici ale anvelopei: eficienţa consumului de carburant, performanţa la frânare pe carosabil ud şi zgomotul emis la rulare.
Pentru primele două criterii, A reprezintă calificativul cel mai bun. Pentru emisia de zgomot, valoarea este afişată în decibeli.
Se poate economisi trei litri de combustibil la 1.000 de kilometri
Reducând rezistenţa la rulare întotdeauna scade consumul de carburant şi totodată emisiile de CO2. Iată un exemplu concret. Cu o anvelopă de categoria C se consumă faţă de cel de categoria B cu aproximativ 0,1 la sută mai mult combustibil la o distanţă de 100 de k