Multe dintre magazinele de acum vor avea în următorii cinci ani un alt nume şi o altă siglă în urma preluărilor şi achiziţiilor care vor avea loc pe piaţă, iar în comerţul alimentar va apărea cel puţin un nume mare, a declarat Alexandru Vlad, vicepreşedintele AMRCR.
"Piaţa de retail în 2017 va diferi foarte mult de cea de acum. Primele intrări în insolvenţă le-am trăit deja: PIC sau Trident, dar şi Interex. Piaţa suprafeţelor mari este saturată, chiar suprasaturată, dacă ne uităm la Bucureşti. Cea a suprafeţelor medii, de tip supermarket, este în curs de saturare. Loc a mai rămas pentru suprafeţele mici, specializate sau de tip hard discount. Dacă vorbim de magazine de bricolaj, aglomeraţia este şi mai mare", a spus oficialul Asociaţiei Marilor Reţele Comerciale din România (AMRCR).
El estimează că vor fi scoase la vânzare toate tipurile de magazine, dar cu precădere cele cu suprafeţe mari. "Preluările între firme deja existente sunt cele mai sensibile, ele redefinesc piaţa. Pentru cineva care doreşte să intre pe piaţă, preluarea unui lanţ existent este cea mai rezonabilă posibilitate. Trebuie să fii foarte curajos ca să intri azi greenfield în comerţul românesc", a mai spus Vlad.
Multe dintre magazinele de acum vor avea în următorii cinci ani un alt nume şi o altă siglă în urma preluărilor şi achiziţiilor care vor avea loc pe piaţă, iar în comerţul alimentar va apărea cel puţin un nume mare, a declarat Alexandru Vlad, vicepreşedintele AMRCR.
"Piaţa de retail în 2017 va diferi foarte mult de cea de acum. Primele intrări în insolvenţă le-am trăit deja: PIC sau Trident, dar şi Interex. Piaţa suprafeţelor mari este saturată, chiar suprasaturată, dacă ne uităm la Bucureşti. Cea a suprafeţelor medii, de tip supermarket, este în curs de saturare. Loc a mai rămas pentru suprafeţele mici, specializate sau de tip hard discount. Dacă vorbim de magazine