Patru directori sunt acuzaţi de evaziune fiscală şi alţi 200 de angajaţi ai CFR sunt audiaţi astăzi de procurori. Birouri din Ministerul Transporturilor şi de la CFR sunt percheziţionate în acest moment, în cadrul unei ample anchete de corupţie.
Descinderi pentru destructurarea reţelei de contrabandişti de ţigări ce opera în Bucureşti, Ilfov, Giurgiu şi Prahova
ARHIVĂ
UPDATE 3. Directorul CFR Clălători, Ștefan Roșanu, a explicat pentru EVZ că nu este normal ca să fie o gaură de 150 de milioane de lei anuală, iar controlorii să încaseze o „șpăguță” cuprinsă între 10 si 30% din valoare biletului. Potrivit unor surse din cadrul Ministerului Transporturilor, totul a început de pe ruta București-Oradea, una dintre cele mai circulate. „S-au făcut filaje timp de mai multe luni. Banii se împărțeau între controlori, șef de tren, supra-control și șefi de Regionale. Era o întreagă filieră de care știa toată lumea, dar nimeni nu spunea nimic”, au explicat, pentru EVZ, surse din cadrul Ministerului Transporturilor. Potrivit directorului CFR Călători, cei care se vor dovedi vinovați- vor fi demiși.
De obicei, banii erau colectați înainte ca supra-controlul să urce în tren, călătorii blatiști erau îndrumați în anumite compartimente, iar în funcție de încasări se împărțeau banii. Ei nu rămâneau niciodată în tren, erau lăsați la anumite chioșcuri puse strategic în gări, acestea fiind deținute de membrii ai familiilor angajațiilor CFR, potrivit unor surse judiciare.
UPDATE 2: "Este o anchetă desfăşurată la nivel naţional. Compania noastra a oferit susţinere tehnică pentru această investigaţie. Este vorbă de aproximativ 200 de persoane anchetate, cu diverse funcţii: controlori, conductori şi şefi de tren. Noi estimăm că 30% dintre călători merg fără bilet. Pierdem 100-150 de milioane de lei în fiecare an" a declarat Ştefan Roşeanu