Aproape un an de zile a durat operaţiunea de identificare a principalilor actori în reţeaua şpăgilor din trenuri. Cei care au dus greul operaţiunii sunt zece ofiţeri de la Secţia Regională de Poliţie Transporturi Braşov. Circuitul banilor negri ajungea până la şeful controlorilor de tren pe ţară. 40 la sută din banii pentru călătoriile cu trenul au fost încasaţi ilegal.
UPDATE. Surse din rândul anchetatorilor au precizat că pe lista procurorilor se află "super-naşii" de la supracontrol, cei care trebuia să verifice activitatea controlorilor. Alături de ei, sunt cercetaţi revizori centrali şi revizori regionali. Numărul angajaţilor CFR care au fost reţinuţi a ajuns la 28. Printre aceştia se numără şi şefi ai controlorilor din Bucureşti. "Este vorba despre 81 de persoane învinuite. Nu este vorba de directori. Cea mai înaltă funcţie este cea de revizor", a declarat procurorul Alina Popescu din cadrul Parchetului de pe lângă Tribunalul Braşov.
Ancheta care a condus la prinderea celor 200 de angajaţi ai CFR Călători a fost demarată în noiembrie, anul trecut. “Au fost zece cadre de la Poliţia Transporturi Braşov, de la mai multe compartimente, care au lucrat în toată ţara. Vă daţi seama că a fost o muncă foarte grea”, au dezvăluit pentru EVZ surse din rândul anchetatorilor. Greul l-au dus,însă, doi ofiţeri de la Serviciul Economic. Acţiunea a fost organizată sub supravegherea procurorilor.
Şpaga se ducea de la naşii care o încasau de la călători de pe trenurile personale, rapide sau Intercity “până la şefii controlorilor pe ţară”, au explicat oamenii legii. Până acum, au fost reţinuţi opt persoane de la Sucursala de Transport Feroviar Călători (STFC) Braşov. În urmă cu puţin timp, a ajuns la Braşov şi autocarul care i-a transportat pe cei 21 de controlori, revizori sau şefi de tren din Bucureşti.
“Tot biroul în care sânt şefii controlorilor a fost ridic