Galeria Galateea expune pe simeze un areal stilistic, plastic şi artistic percutant. Două ceramiste, de sorginte diferită - România, respectiv Ungaria - traduc în limbaj vizual "Formele feminităţii/ Feminine Atittudes". Până pe 5 noiembrie publicul este aşteptat pe Calea Victoriei, 132 la o expoziţie manifest!
Georgiana Cozma şi Éva Andrea Szőcs prezintă tipologii/atitudini: femeia dependentă, vulnerabilă, contestabilă etc. Observaţia nonintruzivă a depersonalizării feminine formează discursul plastic al Georgianei. Éva incită privitorul prin punerea sub lupa ironiei a ipostazelor femeii deposedate de feminitate. Contrar aparenţelor, cele două artiste construiesc un discurs recuperator, în care enclavizarea feministă nu este soluţia salvatoare (cel puţin nu deocamdată).
La Georgiana Cozma sintagma postmodernistă a corpului văzut ca fragment şi prezenţa virulentă a grilajului subliniază ideea corpului captiv. Şi nu în ultimă instanţă el este privit ca produs, sub formă de număr, cod de bare etc, ca purtător al inautenticităţii. Prin recursul la aspectele senzual-feminine, Georgiana încearcă salvgardarea măcar a unuia dintre atributele feminine. Pe lângă mesaj, pentru ceramista bucureşteană, materialul întotdeauna capătă însemnătate şi vine să completeze consistenţa subiectului, fragilizând sau din contră, acordând duritate subiectului (gresia).
Andrea Szőcs vine să ofere o notă ludică gravităţii subiectului abordat de Georgiana Cozma. Pornind de la clasicele statuete din porţelan, Andrea repune în discuţie ideea de model feminin, intervenind în structura acestuia. Apetenţa pentru figurativ a Évei Andrea Szőcs nu este decât un pretext pentru trasarea unor traiectorii ce aparţin artei conceptuale. Artista apostrofează astfel, şi atitudini fals feminine. Discursul ei reactivează citate clasice din istoria artei, asemeni portretelor de curte, a căror m