În hipermarketuri întâlniţi preţuri scrise cu caractere mari, de cinci-şase centimetri, dar unitatea de măsură este scrisă într-un colţ abia vizibil, cu litere minuscule. Astfel de tehnici înşelătoare de marketing, prin care clientul se poate păcăli, dacă nu este atent, este o practică generală în marile magazine, care au intenţia să înşele vigilenţa consumatorului. Ca să exemplificăm, oamenii se păcălesc adesea de preţul/100g de produs, care apare scris cu caractere mari, şi nu văd adevăratul preţ, raportat la kilogram, al produsului, care apare scris mic. Aşa se face că ajuns în faţa raftului, omul observă că unitatea de măsură (100 de grame) este scrisă mărunt, mărunt, disproporţionat faţă de preţul propriu-zis, de trei ori mai mare decât unitatea de măsură. Fără să observe că preţul scris mare este pentru 100 de grame de produs, clientul pune în pungă cât cuprinde. La cântar constată că totul costă o mică avere. Dacă ar fi fost mai mare scrisă unitatea de măsură, alta ar fi fost percepţia clientului. Paguba clientului, profitul şmecherului.
Citiţi şi ...:
În hipermarketuri întâlniţi preţuri scrise cu caractere mari, de cinci-şase centimetri, dar unitatea de măsură este scrisă într-un colţ abia vizibil, cu litere minuscule. Astfel de tehnici înşelătoare de marketing, prin care clientul se poate păcăli, dacă nu este atent, este o practică generală în marile magazine, care au intenţia să înşele vigilenţa consumatorului. Ca să exemplificăm, oamenii se păcălesc adesea de preţul/100g de produs, care apare scris cu caractere mari, şi nu văd adevăratul preţ, raportat la kilogram, al produsului, care apare scris mic. Aşa se face că ajuns în faţa raftului, omul observă că unitatea de măsură (100 de grame) este scrisă mărunt, mărunt, disproporţionat faţă de preţul propriu-zis, de trei ori mai mare decât unitatea de măsură. Fără să observe că pre