Porsche Holding, principalul distribuitor al mărcilor grupului Volkswagen la nivelul Europei Centrale şi de Est, este cel mai mare jucător de pe piaţa de profil în România, înregistrând o cotă de piaţă de aproape 25% pe segmentele pe care este prezent - autoturisme şi vehicule comerciale uşoare, potrivit datelor companiei.
Totodată, importatorul Porsche România, cea mai importantă parte a diviziei locale, alături de retailerul Porsche Inter Auto, Porsche Bank şi Porsche Imobiliare, a fost primul şi singurul importator care în 2007 a realizat o cifră de afaceri de peste un miliard de euro, în condiţiile în care piaţa locală se îndrepta spre un nivel record de 370.000 de autovehicule vândute. Pe piaţa locală Porsche România importă mărcile Volkswagen, Audi, Skoda şi Seat, în timp ce divizia de retail Porsche Inter Auto reprezintă brand-urile Porsche, Bentley şi Lamborghini.
La nivelul primelor nouă luni ale acestui an, vânzările Porsche România au scăzut cu 14% potrivit statisticilor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile la un volum de 14.200 de autovehicule. Pe de altă parte, în contextul în care piaţa totală s-a micşorat în acelaşi interval cu aproape 20%, cota Porsche din piaţa totală crescând de la 21% anul trecut la 22% în intervalul ianuarie-septembrie din acest an.
În ceea ce priveşte dealerii, în prezent Porsche România are o reţea formată în 95 de puncte de vânzare, similară cu cea a Automobile Dacia.
Pe fondul crizei, un singur dealer a renunţat la activitate, urmând ca acesta să revină atunci când piaţa o va permite, potrivit oficialilor importatorilor, aceştia neprecizând despre ce dealer este vorba. În acelaşi timp, Porsche România a autorizat doi dealeri noi, unul pentru Volkswagen şi altul pentru Skoda.
Cifra de afaceri a companiei a scăzut pe fondul reducerii vânzărilor de la aproape 60.00