Primarii din mai multe oraşe şi comune de pe Valea Arieşului fac front comun pentru redeschiderea mocăniţei, adică a liniei de cale ferată cu ecartament îngust care străbate una dintre cele mai pitoreşti zone ale Munţilor Apuseni. Mocăniţa ar urma să devină un tren turistic, ce va putea oferi circuite turistice pe vechiul drum al aurului, care lega zonele miniere de pe vremea romanilor cu oraşele din Dacia Traiană sau va putea transporta turiştii către zone în care vara vor putea face rafting sau drumeţii, iar iarna vor putea schia.
Însă, pentru că, vreme de două decenii, linia de cale ferată a fost abandonată, pe unele tronsoane şinele de cale ferată au început să fie vândute la fier vechi. Din acest motiv, şeful Direcţiei Judeţene de Cultură şi Patrimoniu Naţional, Leonard Horvath, a decis să declare linia de cale ferată drept monument istoric, iar demontarea ei a fost oprită. „Avem în plan să reabilităm linia de cale ferată cu ajutorul unui proiect european. Deja, s-a creat un curent de opinie în acest sens. Am fost contactat de primarul din Abrud şi mi-a cerut sprijinul, pentru că şi ei vor să ceară fonduri europene pentru reabilitarea tronsonului dintre Câmpeni şi Abrud", a spus Leonard Horvath.
Asociaţie pentru mocăniţă
Trenul turistic va fi deţinut şi operat de o asociaţie din care vor face parte oraşul Turda din judeţul Cluj, oraşele Câmpeni şi Abrud din judeţul Alba, precum şi comunele de pe traseu, spune primarul din Turda, Tudor Ştefănie. În prezent, mai există mocăniţe pe Valea Mureşului, pe Valea Vaserului ori în Banatul Montan. Aceste trenuri se bucură de mare succes îndeosebi printre turiştii străini.
Primarii din mai multe oraşe şi comune de pe Valea Arieşului fac front comun pentru redeschiderea mocăniţei, adică a liniei de cale ferată cu ecartament îngust care străbate una dintre cele mai pitoreşti zone ale Munţilor Ap