Mutarea curselor de pe Băneasa a crescut cu circa 50% traficul pe Henri Coandă și a băgat bani buni în conturile firmelor din zonă. În același timp, autoritățile sunt presate să continue investițiile în creșterea capacității
Praga, Lisabona, Varșovia, Londra, Bergamo, Istanbul, Frankfurt. Toate decolate în ultima oră. Se închid porțile la zborurile de Zürich, Treviso și Roma (aici pleacă două avioane la 15 minute distanță). Se îmbarcă pasagerii pentru München, Bruxelles, Timișoara, Amsterdam, Dublin ori Cluj-Napoca. S-au deschis birourile de check-in pentru Viena, Paris Beauvais, Iași, Oradea și Atena. Și tocmai se anunță o întârziere pentru zborul de Madrid. Dincolo, la Sosiri, tocmai au aterizat, una după alta, cursele de Cairo, Dubai, Sibiu, Valencia și Cluj și sunt așteptate cele de Chișinău, Beirut, Timișoara ori Suceava.
Aeroportul freamătă la propriu, valizele Samsonite se alătură pe banda de bagaje genților ieftine din plastic colorat, iar la cozile de la ghișee stau unul după altul oameni de afaceri în costume de o mie de euro și bărbați care și-au lăsat grădina de legume pentru a lucra în construcții în Spania ori Italia, tineri occidentali gălăgioși, cu spatele încovoiat sub rucsacuri enorme, și pensionari timizi, plecați să-și viziteze copiii peste mări și țări. Cu puțin peste cinci milioane de pasageri în 2011, Aeroportul Internațional Henri Coandă București (AIHCB, mai cunoscut drept Otopeni) se situa pe locul 76 în clasamentul celor mai aglomerate aeroporturi europene.
Anul acesta, el ar putea urca semnificativ în top, până undeva spre poziția 55. Și nu din cauză că apetitul pentru zbor al românilor ar fi crescut foarte mult, ci pentru că, la sfârșitul lui martie 2012, „fratele“ din Băneasa a fost transformat în aeroport de business, și cursele low-cost operate de aici, care au atras anul trecut puțin peste 2,4 milioane de călăto