Ministerul Afacerilor Europene (MAEur) a precizat că notificarea primită joi de la Comisia Europeană vizează presuspendarea integrală a programului privind Competitivitatea Economică şi parţială pentru programele Transport şi Regional, informează Mediafax.
De asemenea, în cadrul programului Transport (POS T) au fost presuspendate numai două din cele patru axe prioritate ale programului. Acestea sunt:
- axa 1 "Modernizarea şi dezvoltarea axelor prioritare ale reţelei transeuropene de transport (TEN-T) în scopul dezvoltării unui sistem de transport durabil şi integrării acestuia cu reţelele de transport ale UE".
- axa 2 "Modernizarea şi dezvoltarea infrastructurii naţionale de transport în afara axelor prioritare TEN-T în scopul creării unui sistem naţional de transport durabil".
"În cadrul acestor axe, au fost presuspendate doar proiectele din sectoarele de transport rutier şi pe calea ferată, ai căror beneficiari sunt Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România şi, respectiv, Compania Naţională Căile Ferate Române", se subliniază în comunicatul MAEur.
De asemenea, în cazul Programului Operaţional Regional (POR), presuspendarea vizează toate axele, cu excepţia axei prioritare 2, "Îmbunătăţirea infrastructurii regionale şi locale de transport".
Pentru această axă, Comisia Europeană consideră satisfăcătoare verificările efectuate de autorităţile naţionale asupra contractelor publicate în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP) înainte de 1 octombrie 2011, iar măsura de presuspendare se aplică doar pentru contractele publicate în SEAP după această dată, precizează MAEur.
Decizia CE se bazează pe rezultatele misiunilor de audit efectuate în iunie şi iulie 2012 pentru aceste trei programe operaţionale gestionate de Direcţia Generală de Politică Regională şi Urba