Profesori şi inspectori şcolari din Franța, Belgia, Italia, Spania, Slovacia, Bulgaria sunt prezenţi în aceste zile la Craiova pentru a observa tehnicile de predare şi evaluare a elevilor, la limbile moderne. Vizita are drept scop crearea unor noi metodologii de predare şi învăţare pentru aceste discipline.
Profesorii străini vor asista câteva zile la lecţiile desfăşurate la Colegiul Naţional „Elena Cuza“ din Craiova pentru a cunoaşte în practică modul de predare folosit la clasă. Înainte de a intra la ore, delegaţia a avut ieri o întâlnire cu reprezentanţii Inspectoratului Şcolar Judeţean Dolj, pentru a cunoaşte sistemul de învăţământ. Discuţiile s-au derulat mai bine de două ore, în limba franceză, timp în care s-au constatat diferenţele existente între şcolile româneşti şi cele din Occident, punându-se accent atât pe politicile educaţionale, cât şi pe noile concepte ale învăţământului plurilingvistic.
Testarea elevilor este diferită
Cadrele didactice au constatat în timpul dezbaterilor că există mari diferenţe în privinţa sistemului de evaluare. „Am observat că, spre deosebire de Franţa, ţara în care eu predau atât limba franceză, cât şi limba spaniolă există diferenţe atât de orar, în sensul că acolo se fac cursurile cu vorbitori nativi, cât şi de evaluare. Elevii trec prin patru tipuri de evaluare, pe care nu le-am regăsit aici. Unul din cele patru tipuri vizează evaluarea între ei, care le stimulează permanent obiectivele de dezvoltare“, a precizat Jose Segura, profesor din Franţa. Delegaţia de profesori a subliniat faptul că România este prima ţară în care inspectorii şcolari predau şi ore la clasă. „În şcolile din Italia, din Franţa, dar şi din Spania şi Bulgaria inspectorii şcolari au doar rol de evaluare şi control“, a precizat Vitaliane Angileri, profesor din Italia.
Eşecul şcolar, un pion principal
Una din problemele stringe