Cei mai vehemenți tălmaci ai stenogramelor din dosarul Blejnar au ajuns la concluzia că, o firmă care a sponsorizat campania electorală a lui Crin Antonescu, ar fi fost adusă în faliment de ANAF-ul lui Sorin Blejnar și de procurorii DIICOT. Maeștrii omisiunilor nu au suflat nicio vorbă de paguba de 7 milioane de euro. De asemenea, nimic despre conexiunile economice dubioase între foști securiști și cetățeni străini implicați în traficul cu petrol. În 2009, DG Petrol a sponsorizat cu 42.500 de lei PNL pentru campania prezidențială la care a participat Crin Antonescu.
Astfel, potrivit procurorilor, în 2010, în numai șapte luni, membrii grupării coordonate de Ioan Garagancea, fostul șef al SRI Giurgiu, ( dat afară după ce instanța a decis că a făcut poliție politică) au transportat, în repetate rânduri, de pe teritoriul Ucrainei spre România, peste 15.000 tone motorină. Combustibilul era încărcat pe nave sub pavilion străin, aparţinând membrilor rețelei şi era introdus în România prin Galaţi Port, unde era declarat ca fiind în tranzit către Serbia.
Popas la Giurgiu
Ulterior, navele acostau la km fluvial 503, în apropierea municipiului Giurgiu, unde traficanții rupeau sigiliile vamale şi descărcau motorina în diferite barje sau nave. Combustibilul era apoi vândut prin intermediul unor firme controlate de membrii grupării. Prejudiciul adus bugetului de stat prin activitatea infracţională este de 7.000.000 de Euro. În cadrul unei percheziții, a fost indisponibilizată nava sub pavilion sârbesc Jasmine, descoperită cu o încărcătură de 1000 de tone de motorină Euro 5, destinată comercializării pe teritoriul României, fără plata taxelor aferente.
Judecătorii i-au lăsat liberi
După ce procurorii au destructurat rețeau care făcea un profit de 1 milion de euro pe lună, cinci personaje au fost propuse pentru arestare pentru 29 de zile. Tribunalul Galați a