Samsung, cel mai mare producător de televizoare şi telefoane din lume, a raportat pentru trimestrul al treilea profit record, peste aşteptările analiştilor, iar avansul puternic al vânzărilor gamei Galaxy a consolidat poziţia de lider a grupului sud-coreen pe piaţa smartphone-urilor în faţa Apple.
Profitul net în perioada de trei luni încheiată la 30 septembrie a urcat cu 91%, la 6.560 miliarde de woni (6 miliarde de dolari), în timp ce analiştii anticipau 6,25 miliarde de woni.
Câştigul la divizia de telefoane mobile a avansat, după ce introducerea Galaxy S III şi Note II au ajutat grupul să concureze mai bine cu Apple, un client cheie al operaţiunilor de componente, dar rival în procese legate de patente pe patru continente.
Samsung se va confrunta cu o piaţă mai dificilă în perioada vânzărilor de sărbători, după ce şi Apple şi-a îmbunătăţit oferta de produse, prin introducerea unui nou iPhone, a iPad mini şi a unui nou iPad clasic. De asemenea, Microsoft a lansat tableta Surface.
“Cifrele pe partea de telefonie mobilă au fost foarte solide. Confirmă din nou că nu există pe piaţă alt competitor pentru Samsung decât Apple”, a declarat Kim Young Chan, analist la Shinhan Investment Corp.
Concurenţa se va intensifica, probabil, în ultimele trei luni ale anului, în contextul temerilor privind încetinirea economică, a avertizat Smsung. Grupul se va concentra pe produse cu valoare ridicată şi va încerca să majoreze vânzările de tablete, cu mai multe modele echipate cu stylus şi dispozitive mai ieftine.
Cel mai mai mare producător de electronice de consum din Asia intenţionează, de asemenea, să introducă noi televizoare cu tehnologii 3D şi de navigare pe internet, pentru a-şi proteja afacerile de o scădere a cererii pentru cipuri de memorie.
Vânzările au totalizat 52.180 miliarde de woni, aproape 20% din PIB al Coreei de Sud,