Anul 1984 marcheaza doua izbanzi ale industriei romanesti constructoare de masini: automobilul Oltcit intra in circuitul mondial, iar masina de teren ARO obtinea premii de prestigiu in "Raliul faraonilor" din Egipt. Momentul a fost consemnat in Almanahul Flacara '85 de catre Ovidiu Ioanitoaia, actualmente comentator sportiv, in inconfundabilul limbaj al epocii.
"Aceste noi si importante succese, datorate unor produse de varf ale inteligentei tehnice, competitive pe piata internationala, au venit sa sublinieze, o data in plus, vocatia de constructori a romanilor, capabili sa contribuie tot mai substantial la zestrea de valori a contemporaneitatii, castigand pretutindeni stima si respect", scria Ioanitoaia in articolul intitulat: "Raliul calitatii: Doua marci cautate: OLTCIT si ARO" in revista amintita.
"Oltcitul are, consider, un frumos viitor..."
Vicepresedintele Oltcit, o societate mixta romano-franceza (Citroen), Raymond Fachon, dezvaluie cum era vazut Oltcitul romanesc de catre partenerii francezi.
"Sunt foarte multumit de treaba facuta. Au existat destule probleme, unele complicate, dar le-am rezolvat. Ne putem socoti cu totii, francezi si romani, invingatori.
Masina asteptata peste tot, Oltcitul, are, consider, un frumos viitor, pe care constructorii romani il garanteaza printr-o claritate si o temeinicie a executiei fara cusur. Nu gresesc cu nimic afirmand ca fabrica de la Craiova e una dintre cele mai moderne din Europa, iar lucratorii ei sunt tehnicieni de cea mai inalta spita", spunea acesta.
La momentul respectiv, primele 15.000 de masini Oltcit se livrasera sau erau in curs de livrare catre reteaua Citroen.
In 1991, Oltcit devine Automobile Craiova, prin preluarea actiunilor Citroen de catre statul roman. In 1994, in joc intra Daewoo, cu 51% din noua companie Rodae Automobil