Toamna a venit cu rezultate bune pentru industria de mobilă, în condiţiile în care jucătorii spun că şi-au făcut bugetele, iar o parte dintre ei sunt optimişti vizavi de evoluţia din trimestrul patru, cel mai bun din retail. Promoţiile sau produsele noi au fost cele care au revigorat vânzările, după ce deschiderile de noi magazine, care în trecut reprezentau motorul de creştere, au fost trecute în plan secund.
Pe piaţa de mobilier optimismul vine acum din vânzările aşteptate în perioada sărbătorilor de iarnă sau de pe pieţele externe, afirmă jucătorii din domeniu.
"Ne-am bugetat o creştere de 4% pentru acest trimestru (al treilea trimestru fiscal pentru companie, al patrulea trimestru calendaristic - n. red.) comparativ cu perioada similară a anului trecut. Credem însă că ne vom depăşi ţintele propuse datorită perioadei de promoţii pe care o derulăm luna aceasta şi datorită colecţiei de decoraţiuni de Crăciun pe care o vom lansa începând cu 15 octombrie şi care ne aşteptăm să înregistreze vânzări foarte bune şi anul acesta. Sper, aşadar, în final la o creştere de 5-6% pentru acest trimestru", spune Lars Lund, country manager al kika România.
Retailerul austriac deţine un singur magazin în Capitală, deschis în anul 2008, fiind situat în parcul comercial West Park din zona Militari. Unitatea se întinde pe o suprafaţă totală de 27.000 de metri pătraţi, iar investiţia s-a ridicat la 31 mil. euro.
Lund se arată a fi cel mai optimist manager din industria mobilei, în care kika, JYSK şi IKEA sunt singurii retaileri străini de mari dimensiuni care s-au aventurat.
Cine e pesimist
Pe de altă parte, omul de afaceri Dan Şucu, proprietarul grupului Mobexpert, se arată sceptic în ceea ce priveşte păstrarea ritmului de creştere din primele nouă luni ale anului. În primele trei trimestre grupul pe care îl conduce a înregistrat o