Mihaela Nicola, acţionar şi CEO al grupului de comunicare The Group, unul dintre cele mai mari de pe piaţa locală, apreciază că anul viitor cuvântul de ordine pentru industria de comunicare va fi stagnarea, continuându-se trendul înregistrat şi în acest an.
Ea este de părere că am putea să ne gândim la un avans al industriei de comunicare începând din 2014. "Pentru anul viitor premisa realistă este că piaţa nu mai scade. Probabil că în 2014 vom putea îndrăzni la o creştere uşoară a pieţei dacă indicatorii macroeconomici rămân stabili."
Zoltan Szigeti (45 ani), Mihaela Nicola (45 ani) şi Bogdan Nicola (39 ani) au fondat în urmă cu şapte ani şi conduc în prezent holding-ul format din 17 agenţii, care au avut anul trecut o cifră de afaceri cumulată de 112 milioane de euro. Această valoare reprezintă afacerile cumulate ale agenţiilor, iar The Group este o umbrelă sub care sunt reunite aceste companii.
Criza ne-a făcut mai responsabili
Mihaela Nicola crede că reîntregirea salariilor bugetarilor din acest an nu se va vedea în consum, banii urmând a se duce în inflaţie (per total, în cele două tranşe - 1 iunie şi 1 decembrie, suma cu care se majorează cheltuielile de personal pentru salariile bugetarilor este de aproape un miliard de euro). Ea explică astfel de ce estimările pentru piaţă nu vizează o creştere în acest an.
Potrivit datelor The Group, piaţa de comunicare (care include pe lângă publicitate şi activităţile de PR, marketing online) are o valoare estimată de 400 - 450 milioane euro. La această sumă se adaugă în acest an şi bugetele pentru campania electorală.
Cea mai mare contribuţie la piaţa de comunicare o are publicitatea. Potrivit Media Fact Book, o analiză a pieţei româneşti de advertising realizată de agenţia Initiative, parte a grupului de comunicare Lowe, piaţa de publicitate a avut anul trecut o valoa