Tot mai mulţi părinţi din oraşul american refuză să-şi lase copiii să dea testele de ale căror rezultate depinde şi viitorul profesorilor
Copiii din şcolile primare şi gimnaziile din New York au programate în această lună o parte dintre testele pe materii, un fel de teze la arte, limba engleză şi matematică. Cu ajutorul acestor teste de parcurs se determină care dintre sutele de întrebări concepute pentru sesiunile de evaluare ale elevilor americani vor fi incluse în testul anual generalizat, cu probleme care integrează cunoştinţele acumulate de copii prin asimilarea mai multor discipline.
Nu toţi elevii care ar trebui să susţină tezele din octombrie se vor prezenta însă la şcoală, în ziua de examen, iar asta fără să chiulească, informează „The New York Times". Potrivit unei anchete publicate de ziar, un număr tot mai mare de părinţi newyorkezi se arată complet nemulţumiţi de sistemul de testare din şcolile oraşului şi i-au anunţat pe profesori că nu le vor permite copiilor lor să dea examenele. Printre ei se numără părinţii elevilor de la Şcoala Publică 321, din Park Slope, Brooklyn, cei de la Şcoala Publică 261 din Boerum Hill, Brooklyn, sau cei ai copiilor care învaţă la şcolile din Districtul nr. 6, din nordul Manhattanului.
Precedentul boicot, la tezele din iunie
Obiecţiile sunt legate nu atât de teste, cât de modul în care sunt folosite rezultatele acestora la evaluarea şcolilor şi a profesorilor. „Vreau ca profesorii să afle din aceste teste dacă elevii au înţeles şi ştiu cum să folosească fracţiile, astfel încât să-şi adapteze modul de predare. Nu vreau ca fiica mea să se simtă ca şi cum de modul în care ea rezolvă problemele se va decide dacă profesorul ei are un loc de muncă sau nu, iar şcoala ei va continua sau nu să existe", explică Lori Chajet, unul dintre „părinţii-activişti" al căror număr a crescut de câteva ori în ultimii