După scrisoarea deschisă în care denunţa practici imorale ale multinaţionalei americane de holding bancar Goldman Sachs, Greg Smith a făcut o nouă serie de dezvăluiri, în cadrul emisiunii "60 Minutes" a postului american CBS, scrie The Huffington Post.
Potrivit fostului director executiv al băncii, atât instituţia cât şi întreg Wall Street-ul au un mare avantaj de pe urma clienţilor neinformaţi, cei care nu înţeleg complexele mecanisme de funcţionare bancare fiind o adevărată mană cerească pentru Goldman Sachs. Cei vizaţi, conform lui Smith, sunt cei care deţin fonduri de pensii, aceştia fiind direcţionaţi către investiţii despre care banca ştie din start că sunt proaste.
"Să aduci un client nesofisticat reprezintă premiul cel mare." i-a spus Greg Smith gazdei emisiunii, Anderson Cooper. "Cea mai rapIdă cale prin care să fac bani pe Wall Street este să iei cel mai sofisticat produs pe care îl ai şi să încerci să-l vinzi celui mai puţin sofisticat client", a adăugat bancherul.
Smith a fost prezent în emisiunea de la CBS pentru a-şi promova cartea "Why I Left Goldman Sachs: A Wall Street Story", o lucrare în care critică practicile companiei şi în care dezvăluie o serie de detalii deranjante pentru conducerea băncii.
Într-o scrisoare deschisă, publicată imediat după demisia sa din primăvara acestui an, Smith denunţa "falimentul moral" al şefilor băncii. "Am participat la şedinte în cadrul cărora nu se vorbea nici măcar un singur minut despre cum am putea ajuta clienţii, ci despre cum puteam să obţinem cât mai mulţi bani de pe urma lor", spunea atunci Smith. Potrivit acestuia, foştii colegi îi numeau pe clienţii băncii "marionete", iar mediul devenise, în ultima perioadă, unul "toxic şi distructiv".
În ciuda acuzaţiilor dure, fostul angajat al Goldman Sachs a declarat la CBS că iubeşte instituţia, locul în care a lucrat 12 ani, şi că