Astfel, primul lucru pe care trebuie să-l facem este să evităm blocarea roţilor.
"Şi pe gheaţă, şi pe zăpadă, trebuie să dozăm acceleraţia în aşa fel încât să nu rupem aderenţa, iar când frânăm, să o facem într-un mod în care să nu blocăm roţile. În cazul în care maşina nu are un ABS bun, trebuie să apăsăm pe frână la maximum, însă până aproape de a se bloca roţile.
Când se ajunge în acel punct, mai eliberăm uşor pedala. La fiecare retrogradare, când luăm piciorul de pe ambreiaj, aducem frâna de motor. Frână de picior plus frână de motor înseamnă o frânare mai puternică şi există riscul să blocăm roţile... mai ales pe gheaţă.
Roţile blocate pe faţă înseamnă lipsa direcţiei, iar roţile blocate pe spate înseamnă posibilitatea plecării maşinii în derapaj", a declarat pilotul pentru Ring.
În cazul în care dorim să mutăm maşina de pe gheaţă, trebuie să recurgem la trecerea într-o treaptă superioară.
"Dacă dorim să plecăm de pe gheaţă, cu cât maşina patinează, cu atât există tendinţa să apăsăm acceleraţia din ce în ce mai mult, însă nu vom avea niciun rezultat. Dacă simţiţi că autoturismul nu pleacă de pe loc, treceţi într-o treaptă superioară. Aceasta este o rezolvare indirectă pentru un şofer care nu simte dozarea acceleraţiei", mai spune Titi Aur.
Astfel, primul lucru pe care trebuie să-l facem este să evităm blocarea roţilor.
"Şi pe gheaţă, şi pe zăpadă, trebuie să dozăm acceleraţia în aşa fel încât să nu rupem aderenţa, iar când frânăm, să o facem într-un mod în care să nu blocăm roţile. În cazul în care maşina nu are un ABS bun, trebuie să apăsăm pe frână la maximum, însă până aproape de a se bloca roţile.
Când se ajunge în acel punct, mai eliberăm uşor pedala. La fiecare retrogradare, când luăm piciorul de pe ambreiaj, aducem frâna de motor. Frână de picior plus frână de motor înseamnă o frânare mai puternică şi există