„Cutremurul” din rândul naşilor de tren, după ce zeci de şefi de tren şi conductori au fost săltaţi într-un mare dosar de corupţie la care ofiţeri sub acoperire au lucrat un an şi jumătate, nu i-a oprit de la şpăgi pe angajaţii CFR nici măcar pentru o zi. În timp ce colegii săi erau audiaţi şi dădeau cu subsemnatul la Parchetul de pe lângă Tribunalul Braşov, un controlor de pe ruta Suceava-Paşcani nu s-a sfiit să ia un „ciubuc” de la doi călătorii, reporteri care aveau asupra lor o cameră ascunsă.
Blatişti cu bilete, de la Suceava la Vereşti
Joi, 25 octombrie 2012. În jurul orei 22.45 ne deplasăm în Gara Suceava. Alegem ultimul tren de navetişti, Regio 5508, Suceava-Paşcani, care pleacă la 23.01 din Suceava Nord. Alegem să călătorim două staţii, până la Vereşti. Primul lucru pe care îl facem este să ne luăm bilete. Două tichete preţ întreg pe distanţa Suceava-Vereşti, 15 kilometri în 15 minute, ne costă 7,4 lei. După plecarea trenului InterRegio spre Bucureşti, în gară rămân destui călători, în jur de 60-70, toţi în aşteptarea trenului Regio 5508.
Garnitura soseşte în gară la ora trecută pe bilet. Este formată din patru vagoane, din care coboară un bărbat şi o femeie de la CFR, şeful de tren şi conductorul. Ne ducem la primul vagon, în chiar primul compartiment dinspre locomotivă. La scurt timp după plecare, în compartiment intră controlorul.
Discuţia blatist - naş
După salutul de bună seara, discuţia este neaşteptat de scurtă. Îi întindem 5 lei, ne întreabă unde mergem, ia banii şi pleacă. Ideea era să ne scuzăm că nu am avut timp să ne luăm bilet, însă controlorul nu are timp de asemenea discuţii. Ne face un semn din mână că totul este în regulă şi pleacă liniştit, probabil ca în orice zi în care ia bani de la călătorii care nu au „timp” să-şi ia bilete. Merge mai departe, în celelalte compartimente, unde nu avem de unde