După Grecia, Singapore şi Malayezia, grupul de retail Carrefour, al doilea ca marime la nivel mondial, care este prezent şi pe piaţa din România, ar putea ieşi, în această toamnă, şi din Turcia, scrie Bloomberg. Francezii tocmai şi-au vândut hipermarketurile (2) din Malaezia retailerul japonez Aeon, pentru 20 miliarde de yeni (1,9 miliarde de euro), potrivit presei locale.
Sunt 85% şanse ca Haci Omer Sabanci Holding SA, partenerul din Turcia al francezilor, să cumpere partea de 58% pe care Carrefour o deţine în lanţul de magazine locale, susţin analiştii de la Erste Group Bank AG.
Odată cu anunţarea rezultatelor financiare ale grupului la jumătate de an, pe 30 august, Georges Plassat, CEO-ul Carrefour, a declarat că afacerile din Turcia şi Polonia vor fi “revizuite din cauza competiţiei, mai bine plasată pe aceste pieţe”.
“Cel mai probabil acest lucru se va întâmpla. Sabanci va considera această opţiune ca o alternativă mult mai bună de opererare a magazinelor existente în absenţa unei contribuţii franceze la conducere”, comentează analiştiide la Erste, citaţi de Bloomberg. De altfel, patru executivi ai Sabanci şi-au dat demisia pe motiv că francezii nu-i sprijină în planurile de dezvoltare.
Carrefour deţine 250 de magazine în Turcia. Pentru comparaţie, BIM Birlesik Magazalar, cel mai mare retailer din ţară, deţine 4.000 de magazine.
Exit după exit
Turcia este a patra ţară din care pleacă francezii, după Grecia, Singapore şi Malayezia. Cele două hipermarketuri Carrefour din Malayezia au avut venituri de circa 400 de milioane de euro în 2011. Aeon, cel mai mare retailer din Japonia, operează magazine şi în China, Hong Kong şi Thailanda şi intenţionează să intre în Indonezia, Vietnam şi Cambodgia.
În cadrul conferinţei în care grupul şi-a anunţat rezultatele financiare, CEO-ul grupului