Mai multe companii mari printre care Georgia-Pacific și Cintas au trimis scrisori sau pachete informative angajaților sugerându-le, sau chiar recomandându-le explicit cum să voteze în alegerile prezidențiale, scrie „New York Times".
Până în 2010, legea federală interzicea companiilor să utilizeze fonduri corporatiste pentru a susține și a face campanie pentru candidații politici, iar aceasta includea îndemnarea angajaților să voteze cu un anume candidat. Dar Curtea Supremă a SUA a decis să ridice aceste restricții, în 2010.
Acum mai multe companii mari printre care Georgia-Pacific și Cintas au trimis scrisori sau pachete informative angajaților sugerându-le, sau chiar recomandându-le explicit cum să voteze în alegerile prezidențiale, scrie „New York Times".
În aceste scrisori, executivii se plâng de costurile prea mari ale taxelor, de reforma sănătății și de faptul că există prea multe reglementări. Unele dintre acestea avertizează că, dacă Obama este reales, compania respectivă ar avea de pierdut și că acest lucru ar putea pune în pericol joburile.
David A. Siegel, unul dintre șefii companiei Westgate Resorts, o mare firmă imobiliară, a scris celor 7.000 de angajați că dacă Obama câștigă, creșterea taxelor ar putea afecta viitorul companiei. „Dacă se vor institui noi taxe, pentru mine sau pentru compania mea, așa cum plănuiește președintele, nu voi avea de ales, va trebui să reduc mărimea acestei companii", a scris el. El a declarat într-un interviu că nu ordonează angajaților cum să voteze. „Nu am posibilitatea să fac presiuni asupra nimănui. Nu sunt cu ei în cabina de vot", a spus el. „Am vrut să știe că eu cred că încă patru ani cu președintele Obama îi va afecta. E la fel cum ai spune copilului: „Manâncă spanac. Îți face bine".
Dave Robertson, președintele Koch Industries, a trimis un pachet informativ celor peste 30.000 de angajați