Deşi fără bani, atât constructorul Max Boegle Astaldi, cât şi Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale dau zor să finalizeze tronsonul de autostradă Cernavodă Medgidia în aşa fel încât până la jumătatea lunii noiembrie să se poată circula pe ambele căi de circulaţie.
1 /.
Termenul contractual de finalizare al lucrării este 4 ianurie 2013 însă constructorul recunoaşte că "ne-am asumat, cu reţineri ce-i drept, termenul de început de noiembrie cerut de premierul Victor Ponta la vizita din 19 iulie".
Constructorul primea atunci promisiuni din partea prim - ministrului: "vă susţinem total, tot ceea ce este de plătit, plătim, de aia l-am luat pe ministru cu mine, ca să spun DA pentru finanţare". Între timp fondurile pentru autostrăzi s-au blocat, banii nu au sosit, datoriile la subcontractori au crescut. Cu toate astea, şeful Direcţiei Regionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale Constanţa, Marian Dima, declară pentru EVZ că “în câteva zile, o săptămână, cel mult 10 zile, pe tronsonul Cernavod –Medgidia se va circula pe ambele căi. Am înţeles că într-adevăr sunt probleme cu banii, mă depăşesc, întrebaţi la CNADNR, şi din cauza asta lucrările sunt mult încetinite în momentul de faţă".
Se va circula cu semnătura CNADNR
Constructorul nu va da însă drumul la circulaţie pe ambele căi până când CNADNR nu va semna recepţia lucrărilor pentru tronsonul Cernavodă-Medgidia, termenul cerut de Max Boegl-Astaldi fiind 15 noiembrie.
“Dacă CNADNR semnează recepţia, înseamnă că preia responsabilitatea exploatării tronsonului şi, la iarnă răspunde de tot ce implică aceast preluare, zăpadă, viscol, parapeţi loviţi accidentali et ," au declarat surse din rândul constructorilor.
În timp ce Marian Dima spune că “mai sunt de finalizat doar lucrările laterale tramei stradale, amenajările hidrotehnice, parcăril