Spectacolele din Festivalul Naţional de Teatru (FNT), care a început vineri în Bucureşti, sunt la mare căutare: indiferent dacă publicul e unul cunoscător al fenomenului teatral sau e unul obişnuit; indiferent dacă evenimentul este sau nu pe placul tuturor oamenilor din domeniu. La intrarea în sălile de spectacol unde au loc reprezentaţiile cu producţiile selecţionate e îmbulzeală, se caută bilete. Aşa a fost în primele trei zile.
FNT 2012 a început sub semnul lui I.L. Caragiale. Pe peluza din faţa Teatrului Naţional, lângă ansamblul statuar "Căruţa cu paiaţe", personaje din Caragiale s-au făcut remarcate şi la propriu, şi la figurat. Actori ai companiei Antagon Theatre AKTion din Germania şi actori din România cocoţaţi pe picioroange umblau, parcă, dezorientaţi, căutând fie ceva, fie pe cineva. Zoe căuta deznădăjduită scrisoarea pierdută. Înamoratul Rică Venturiano o urmărea, împins de pasiune, pe Ziţa. Farfuridi îi întreba dezolat pe spectatorii din faţa TNB dacă nu l-au văzut cumva pe Brânzovenescu. Cetăţeanul turmentat umbla fără rost... Puţinele cuvinte din acest spectacol de intrare în atmosfera FNT (a durat 30 de minute) erau rostite în diferite limbi. După introducerea numită, desigur, "Căruţa cu paiaţe", publicul s-a grăbit la întâlnirea cu personajele caragialiene din spectacolul lui Gigi Căciuleanu "D’ale noastre" (Sala Mare, TNB), care a început după "deschiderea oficială" asumată de Ion Caramitru – preşedintele UNITER (uniunea care organizează FNT), Alice Georgescu – directorul artistic al festivalului şi Victor Opaschi – secretar de stat în Ministerul Culturii (finanţatorul principal al FNT). Apoi, publicul care a umplut Sala Mare până la refuz s-a bucurat de spectacolul Naţionalului bucureştean ce poartă pecetea inconfundabilului artist Căciuleanu.
Week-end-ul i-a adunat pe oamenii de teatru la întâlniri, discuţii, lansări. În cen