* primarul Galaţiului, Marius Stan, spune că podul trebuie construit undeva în dreptul oraşului pe care îl păstoreşte, şi nu la Braila, unde studiile de fezabilitate au arătat că ar costa mai puţin pentru că Dunărea este mai îngustă, iar solul mai stabil * pentru Stan însă, lucrurile acestea nu contează, şi în prag de campanie electorală transformă construirea podului în obiectivul numărul 1 al gălăţenilor
În preajma alegerilor parlamentare, proiectul "grandiosului" pod peste Dunăre redevine subiect fierbinte. Numai că, de această dată, oficialii gălăţeni au redeschis acest subiect ignorând complet autorităţile brăilene, ba mai mult, recunoscând că vor face tot posibilul să "mute" podul la Galaţi.
Concret, la începutul acestei săptămâni, Primăria municipiului Galaţi va găzdui o reuniune a Consiliului Oraşelor şi Regiunilor Dunărene, organism european care cuprinde comunităţi din cele 10 ţări riverane Dunării. În cadrul acestei întâlniri, va fi expus oficialilor dezideratul numărul unu pentru oraşul Galaţi, acela al construirii unui pod peste Dunăre, proiect ce face obiectul dezvoltării turismului gălăţean. Principalul interes al primarului Galaţiului, Marius Stan, însă, este ca amplasarea podului să fie la Galaţi, şi nu la Brăila, aşa cum s-a tot discutat până acum, şi să fie un proiect al oraşului pe care îl reprezintă, nu un parteneriat între oficialităţile brăilene, gălăţene şi tulcene.
Reamintim că, în 2003 a fost realizat studiul de fezabilitate de către Ministerul Transporturilor şi se găsise şi o companie interesată de construirea podului. Valoarea estimată a investiţiei era de aproximativ 400 de milioane de dolari, la care partea română ar fi trebuit să contribuie cu alte 300 de milioane de dolari pentru legarea podului la arterele importante de circulaţie. Ca şi amplasament, încă din 1996, când s-a discutat pentru