22% dintre companii nu au o strategie pe social media şi doar 39% au avut o
strategie integrată de comunicare
Printre cele mai frecvente obiective ale strategiilor de comunicare în social media se numără creşterea reputaţiei,
a vizibilităţii şi a vânzărilor
22% dintre companii nu au adoptat până în prezent o strategie de comunicare pentru social media, iar dintre cele care au folosit reţelele de socializare, doar 39% au avut o strategie integrată de comunicare, potrivit studiului global PULSE, la care au luat parte peste 1.100 de experţi în comunicare din toată lumea.
În acelaşi timp, numai 23% dintre cei care ocupă funcţia de CEO se implică personal în promovarea companiei folosind social media - prin intermediul unui blog, folosind Twitter sau o altă platformă de comunicare -, în timp ce 44% dintre aceştia nu se implică deloc.
Printre cele mai frecvente obiective ale strategiilor de comunicare în social media se numără "creşterea reputaţiei" (21,4%) şi "creşterea vizibilităţii" (22,1%). "Creşterea vânzărilor" a fost menţionată ca principal obiectiv de doar 11% dintre respondenţi, în timp ce 10% dintre aceştia urmăresc "îmbunătăţirea relaţiilor cu clienţii".
Companiile din tehnologie, media şi telecomunicaţii ocupă primul loc în ceea ce priveşte utilizarea social media, 83% dintre acestea având o strategie specifică, faţă de numai 60% dintre companiile din sectoarele transport, auto şi logistică, şi 68% din retail şi consumer.
De asemenea, rezultatele studiului au indicat că 78% dintre companiile din Europa de Vest au o strategie pe social media, faţă de numai 61,3% dintre companiile aflate în Europa Centrală şi de Est şi Eurasia.
Lipsa strategiei - un risc imens asumat de companii
"Decalajul dintre companiile care au o strategie pe social media şi cele care nu au o astfel de strategie este din