În câteva săptămâni diagnosticul oferit femeilor care apelează la examen mamografic la Spitalul Clinic Județean de Urgență (SCJU) Târgu-Mureș va putea fi dat cu o mai mare acuratețe în urma efectuării investigațiilor cu noul mamograf digital, donat unității spitalicești de firma Avon România.
Achiziționarea mamografului digital de înaltă performanță Senographe Essential a fost posibilă din banii strânși din vânzarea produselor cu fundiță roz din catalogul Avon, investiția în aparatură fiind de 270.000 de dolari. Acțiunea se înscrie în campania educativă împotriva cancerului la sân ”Află că ești bine” inițiată de Avon România și susținută de Centrul pentru Jurnalism Independent, ”Este campania din care încercăm să donăm echipamente medicale performante în diverse locații din țară, astfel încât să contribuim cât putem la eradicarea acestei boli cumplite. Prin această campanie toți reprezentanții și clienții pot dona prin vânzarea produselor roz. Tot profitul din vânzarea lor se duc pe donații”, a declarat Răzvan Dirațian, director general Avon România și Ungaria.
Săptămânal, cazuri noi descoperite
Mamografia este în continuare în linia întâi între metodele de depistare în stadii precoce a cancerului de sân și diagnostic în stadii incipiente a acestuia și, cu cât echipamentele sunt mai performante cu atât calitatea diagnosticului este mai mare. Mamografia este recomandată tuturor femeilor începând cu vârsta de 40 de ani, o dată pe an. ”Echipamentul pe care l-a donat Avon spitalului este un echipament performant, digital care permite stabilirea cu mai mare acuratețe a diagnosticului, inclusiv în cazul pacientelor care au sâni denși. Dozele de iradiere sunt reduse, iradierea fiind una din spaimele femeilor, iar compresia sânului este tolerabilă, mai puțin dureroasă pe aparatura digitală”, a explicat conf. dr. Daniela Podeanu, medic radiolog cu compete