Barack Obama şi contracandidatul său Mitt Romney vor strânge cumulat din donaţii suma record de două milioane de dolari până la alegerile prezidenţiale de luna viitoare, într-o campanie electorală în care preşedintele este sprijinit mai ales de contribuabili cu o condiţie socială mai modestă, iar republicanul este finanţat de bancherii de pe Wall Street.
De la începutul anului până pe 17 octombrie Obama şi Partidul Democrat au strâns aproximativ 1,06 miliarde de dolari, în timp ce Romney şi republicanii lui au atras 954 de milioane de dolari, ceea ce face ca actuala campanie electorală să fie deja cea mai costisitoare din istoria SUA, scrie The New York Times.
Sursa banilor reflectă diferenţa enormă dintre cei doi candidaţi în probleme precum viitorul economic al ţării, rolul guvernului în controlul industriei şi drepturile sociale.
Wall Street, centrul financiar al SUA, a investit în Romney, fost finanţist care a promis că va retrage reglementările financiare introduse de Obama, mai mult decât în orice alt candidat din istoria recentă. Angajaţii firmelor financiare au donat pentru campania republicanului peste 18 milioane de dolari până la sfârşitul lunii septembrie şi alte zeci de milioane de dolari organizaţiilor care-l sprijină pe contra-candidatul lui Obama.
Preşedintele nu se bucură de prea multă popularitate nici din partea companiilor de asigurări, a doctorilor şi a firmelor de avocatură, de contabilitate şi de imobiliare, de la care primeşte mai puţine contribuţii decât în urmă cu patru ani.
Obama atrage însă jucătorii altor industrii. Companiile de tehnologie le-au donat preşedintelui şi democraţilor aproximativ patru milioane de dolari, cu mult mai mult decât în ultima campanie electorală.
Interesul lor nu este surprinzător în condiţiile în care Obama a vizitat de mai multe ori Silicon Valley, unul dintre cele m