Zoltan Brassai are 49 de ani şi s-a mutat în România împreună cu familia încă din 2006, deşi lucrează pe meleagurile noastre încă din 2004. Alături de el în ţară sunt soţia şi doi copii, în timp ce al treilea copil este la studii în Ungaria. Deşi este cetăţean german, cu o naţionalitate „combinată“, cum ne-a spus chiar el râzând, Zoltan Brassai vorbeşte limba română cursiv, aproape perfect. Este director general al Ford şi al Companiei Naţionale de Vânzări a Ford, adică este omul care trebuie să vândă în România şi poate peste tot în Europa maşina Ford B-Max produsă la Craiova. Într-un interviu acordat pe finalul săptămânii trecute, Brassai a spus că în Europa sunt mii de cereri ferme pentru cumpărarea maşinii produse la Craiova, fără ca oamenii să fi văzut maşina în showroom-uri. De asemenea, 40 de tiruri ies zilnic pe porţile fabricii din Craiova, pentru a alimenta dealerii Ford din Europa de Vest. Cu un aer distins şi foarte prietenos, oficialul Ford a explicat că avem nevoie de infrastructură rutieră, pentru că aceasta salvează vieţile oamenilor, iar investitorii vin singuri, atunci când văd autostrăzi. Aflaţi din interviu şi cum vede un străin calităţile oltenilor.
Gazeta de Sud: Cum este să faceţi afaceri în România?
Zoltan Brassai: Excelent. Pe partea mea de vânzări avem o cotă de piaţă în zonă de 10% cu partenerul nostru Plusauto. În Craiova, experienţa noastră este pozitivă cu B-Max.
GdS: Cum sunt, în acest moment, vânzările Ford B-Max la export? Dar la intern?
Z.B.: B-Max este în proces de lansare în toată Europa. Noi ne constituim un stoc pentru două-trei luni, iar vânzările vor începe în curând. Depinde de ce ţară vorbim. Dacă este o piaţă ca România, atunci vânzările vor fi de 200-300 de maşini anul acesta, dar, dacă vorbim de o piaţă ca Germania, atunci vorbim de o piaţă de 2.000-3.000 de maşini până la sfârşitul anu