Ziua 52 : miercuri 1 august.
Învăţ să merg pe motocicletă.
Ieri a fost o zi pe care am aşteptat-o demult. V-am mai povestit despre demersurile pe care le-am făcut împreună cu voluntarii pentru ca organizaţia să-mi dea o motocicletă. Până la urmă am primit răspuns pozitiv. Dar, ca să-mi dea motocicleta, trebuie să fac training. Apoi o să primesc de la Drivers and Vehicle Licencing Authority (DVLA) permis de conducere. Şi apoi o să primesc motocicleta. Mai e puţin până atunci, dar azi sunt încântat că mă urc pe motocicletă şi învăţ să o conduc.
Trainingul durează, de obicei, 5 zile. Fiindcă eu am fost plecat la Wa, îl începem doar marţi. Iar joi o să lipsesc din nou, fiindcă o să organizăm JIM-ul meu, Joint Introductory Meeting. Deci eu o să am parte de 3 zile de training în loc de 5. Nu-i nimic, mă prind repede, sunt talentat :)) Am mers până acum pe motocicletele lui Liz şi Leela. Puse cap la cap distanţele pe care le-am parcurs poate că ajung la vreo 5 kilometri. Dar asta a fost fără training şi m-am descurcat.
La training suntem doar doi învăţăcei, eu şi Carmel, o voluntară din Wa.
Dar avem 3 traineri: Baba, care printre altele e administratorul motocicletelor în cadrul VSO, Dan, care e trainer autorizat şi are un atelier de reparaţii motociclete cu care VSO are contract permanent şi Helen, reprezentanta voluntarilor.
Primesc o motocicletă mare, ca şi a lui Damien, Lifan GF125. Toate motocicletele pe care le au voluntarii sunt de 125 de centimetri cubi. Dar Lifan-ul e mai mare decat Yamaha pe care am mai condus-o când m-au lăsat fetele să urc pe motocicletele lor. În prima zi învăţăm proceduri elementare: pornire, schimbare viteze, frână, pornire spre dreapta sau spre stânga, în cazul în care oprim într-o intersecţie. Facem exerciţii pe un teren mare de fotbal care e amenajat în apropiere de centru şi de biroul LCD, R