Comisionul pentru plata pe internet a taxelor şi impozitelor va fi suportat de către primării, nu de contribuabili, legislaţia urmând să fie modificată în acest sens, potrivit Ministerului Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale (MCSI).
Conform HG 1.235/2010 privind plata online a impozitelor şi taxelor, comisionul poate fi suportat de către contribuabil, de către instituţia publică sau în orice altă variantă aleasă de către aceasta la momentul înregistrării în Sistemul naţional electronic de plată online a taxelor şi impozitelor utilizând cardul bancar (SNEP).
Practic, se spune în nota de fundamentare, beneficiarul plăţii (instituţia publică) are posibilitatea să impună contribuabilului care plăteşte cu cardul să suporte comisionul perceput beneficiarului de către prestatorul său de servicii de plată.
"În acest fel există o discriminare a contribuabilului care plăteşte utilizând cardul prin intermediul SNEP faţă de contribuabilul care plăteşte utilizând cardul la sediul instituţiei publice, având în vedere că în cazul din urmă contribuabilul nu plăteşte niciun comision", se spune în document.
Potrivit MCSI, modificarea HG 1.235/2010 este necesară pentru că există posibilitatea sesizării Comisiei Europene în legătură cu încălcarea unui act normativ care transpune în legislaţia naţională o directivă europeană, urmând ca aceasta să dispună măsuri de corectare a acestei situaţii şi aplicarea unor sancţiuni statului român.
În plus, există riscul ca acei contribuabili cărora li se percepe în mod nejustificat şi nelegal acest comision de către instituţiile publice să le acţioneze în instanţă în vederea recuperării prejudiciului.
"De asemenea, scopul legislaţiei europene în vigoare este aceea de a încuraja plăţile electronice în timp ce prevederile actuale ale HG 1.235/2010 nu fac decât să descurajeze prin posib