În încercarea de a afla dacă funcţiunea de HR şi-a dobândit statutul mult râvnit de autentic partener de business, Medien Conferences şi revista AIDA au organizat pe 26 octombrie 2012 conferinţa intitulată „HR Business Partner".
Pentru a asigura o cât mai completă reprezentare a situaţiei actuale, au fost invitaţi să participe atât HR manageri din companii mari şi antreprenoriale, cât şi consultanţi specializaţi în problematica resurselor umane. Această reprezentativitate s-a păstrat şi la nivelul celor invitaţi să susţină prezentări. Astfel, microfonul a trecut pe rând pe la Oana Datki - Country Manager, Consulteam, Floriana Enescu - Managing Director, Qualia Executive Search, Mirela Iordan - HR Director, Pfizer România, şi Alina Chirvase - Trainer şi tutor în cadrul companiei Interact.
Ce?
Întregul eveniment a pivotat în jurul rolului pe care funcţiunea de HR îl joacă sau l-ar putea juca în boardul companiei. Deşi au trecut mulţi ani de la momentul când părintele conceptului de „HR Business Partner" (David Ulrich) l-a lansat, se pare că mai avem de aşteptat până îl vom vedea şi pus în practică. Situaţia este aceeaşi şi la noi, dar şi în celelalte ţări, fie ele oricât de dezvoltate în materie. Iar aceasta îşi are explicaţia în ceea ce Oana Datki a numit procesul de tranformare continuă. Există câteva atribute foarte bine reprezentate în profilul oamenilor de HR, cum ar fi abilităţile interpersonale, cele de lucru în echipă sau de administrare, dar sunt şi slăbiciuni la care trebuie lucrat asiduu pentru a fi aduse la nivelul de puncte tari: abilităţile financiare, de strategie a businessului, de design organizaţional şi competenţele transfuncţionale, în această ordine. Concret, pentru a deveni parte din board, HR-ii ar trebui să-şi prindă în agendă următoarele priorităţi:
· să fie nişte generalişti de profunzime;
· să vadă dincolo