Acesta va fi achitat de primării sau instituţiile beneficiare
Modificarea Hotărârii de Guvern privind plata online a taxelor şi impozitelor a fost propusă de Ministerul Comunicaţiilor
Instituţia avertizează că există posibilitatea sesizării Comisiei Europene în legătură cu încălcarea unui act normativ care transpune în legislaţia naţională o directivă europeană
De teama unei posibile sancţiuni din partea Comisiei Europene, dar şi din dorinţa de a elimina prevederile discriminatorii dintre cetăţenii care plătesc cu cardul, prin Internet, taxele şi impozitele şi cei care le plătesc cu cardul la sediul instituţiilor, Ministerul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale (MCSI) a elaborat un proiect de act normativ prin care comisionul pentru plata pe Internet a taxelor şi impozitelor va fi suportat de către primării.
"Comisionul perceput de furnizorul de servicii selectat conform art. 8, alin. (2) aferent plăţii electronice, va fi suportat de către instituţia publică, în calitate de beneficiar al plăţii", se arată în noul art. 10, alin. 2, al HG 1235/2010 privind aprobarea realizării Sistemului naţional electronic de plată online a taxelor şi impozitelor utilizând cardul bancar.
Conform HG 1235/2010 privind plata online a impozitelor şi taxelor, comisionul poate fi suportat de către contribuabil, de către instituţia publică sau în orice altă variantă aleasă de către aceasta la momentul înregistrării în Sistemul naţional electronic de plată online a taxelor şi impozitelor utilizând cardul bancar (SNEP).
Potrivit MCSI, acest text "contravine legislaţiei europene şi a modului în care aceasta a fost implementată în legislaţia naţională - Directiva Serviciilor de Plăţi (2007/64/CE), implementată în România prin intermediul Ordonanţei de Urgenţă nr. 113 din 12 octombrie 2009 privind serviciile de plată", ceea ce ar putea atrage sancţi