Cartierul ridicat în ultimii zece ani lângă fabrica de automobile face acum parte din intravilanul localităţii Cârcea
Cartierul Ford sau „Banu Mărăcine“, cum îi mai spun localnicii, este una dintre cele mai noi zone rezidenţiale din comuna Cârcea, limitrofă Craiovei. În perioada boom-ului imobiliar, casele au înflorit, iar dezvoltatorii sau intermediarii s-au îmbogăţit. Din păcate pentru ei, locuitorii nu au parte de utilităţi, deşi zona face parte din intravilanul comunei Cârcea.
„Fântâni şi-au făcut oamenii, dar apa este plină de calcar şi azotaţi. Gazele şi curentul electric au fost introduse pe banii oamenilor, dar canalizare nu îşi permit. Domnul primar Pupăză trebuie să ne dea explicaţii. Sau poate ne lasă Primăria Craiova să ne racordăm la canalizarea care trece perpendicular pe străzile noastre, că suntem tot în România şi noi“, spune unul dintre nemulţumiţi, care se recomandă Luis Hosu.
Potrivit administraţiei din Cârcea, introducerea utilităţilor în zonă este încă o problemă la ordinea zilei.
„În anii 2000, zona adiacentă uzinei Ford a fost pusă în posesie de Primăria Craiova, deşi ea se află pe teritoriul administrativ al comunei Cârcea. A fost acolo o suprafaţă de cinci hectare de teren, pe care proprietarii au lotizat-o şi au transformat-o în zonă de locuit. Noi am avut un proiect pentru introducerea acestor utilităţi, cu fonduri europene, în valoare de 2,5 milioane de euro. Deşi proiectul era eligibil, nu au mai fost fonduri pentru finanţare“, a precizat primarul localităţii, Valerică Pupăză. Edilul-şef a explicat că drumurile perpendiculare pe strada Siloz (care desparte fabrica Ford de cartierul cu pricina) sunt proprietate privată.
„Proprietarii deţin şi străzile, care au primit nume prin hotărâre de consiliu local, pentru că locuinţele trebuia să figureze la o adresă. Le-am explicat oamenilor că, pentru ca primăria