Scris de Cristina Ghilea - Directorul festivalului apreciază că Toamna Oradeana şi-a însuşit identitatea nouă pe care a încercat să i-o construiască.
La două săptămâni de la finalul Toamnei Orădene(TO), organizatorul festivalului prezintă un raport al evenimentului în cifre şi impresii.
Toamna Oradeana a avut un buget de peste 500.000 de lei, pentru cele două săptămâni de evenimente în sală şi în aer liber – 245.000 contribuţia Primăriei şi 256.000 lei din venituri proprii. „S-a inversat ponderea faţă de anii trecuţi, s-a ajuns ca Primăria să contribuie cu 40% faţă de 60% venituri ale festivalului”, spune Flavius Bunoiu, directorul Casei de Cultură a Oradiei(CCO). Acesta spune că veniturile au scăzut cu 10%, adică aproximativ 30.000 de lei, faţă de anul trecut din cauza scurtării perioadei dar că ar fi anticipat asta. Minusul vine din închirierea de parcele comercianţilor în cadrul evenimentelor în aer liber, ori cu reducerea „weekendurilor publice” din TO s-a redus şi această sursă.
Cu creşterea numărului de spectacole în sală, a crescut şi numărul de bilete vândute: plus 30% faţă de 2011, ceea ce în bani înseamnă 54.000 de lei.
„Spectacolele au fost mult mai mari, mult mai elaborate”, îşi laudă Bunoiu „marfa”. Pentru prezentarea lor în faţa publicului au fost angrenaţi spre 1.000 de persoane. „Cred că am reuşit, după patru ani de muncă, să-i creăm (Toamnei Orădene n.r.) identitatea pe care am dorit-o”, apreciază Bunoiu.
Conform acestuia, festivalul ţinteşte publicul cu vârsta de până în 35 de ani, „persoane mai mobile, mai dispuse să participe la evenimente. Publicul peste această vârstă este acoperit de teatru, filarmonică sau alte instituţii culturale”.5.000 euro
La categoria „spectacole despre care s-a vorbit cel mai mult”, Bunoiu pune pe primul loc „Carmina Burana”şi al doilea spectacolul de balet „Don Quijote”. Cele mai scumpe tru