Inspectorii pentru protecţia consumatorilor au verificat grădiniţele cu program prelungit la calitatea serviciilor, constatând că în multe cazuri nu se respectă actele normative
La nivelul judeţului Dolj, cele mai multe deficienţe s-au înregistrat la calitatea serviciilor pentru asigurarea hranei copiilor. Unităţile de învăţământ preşcolar nu pot asigura circuitul pentru prepararea meniului. De asemenea, s-a constatat că nu există reţete specifice fiecărui sortiment de mâncare preparat, acestea fiind pregătite după priceperea angajaţilor. În unele cazuri, nici meniurile nu sunt afişate, deşi părinţii au dreptul să vadă ce mâncare se pregăteşte preşcolarilor şi cantitatea prevăzută pentru servire. Totodată, între părinţi şi unităţile de învăţământ preşcolar trebuie să se încheie un contract de prestări servicii, document ce nu s-a găsit la majoritatea unităţilor controlate.
Săli de mese foarte uzate
Tot la servicii de calitate intră şi dotarea sălilor de masă din unităţile de învăţământ preşcolar. Cele mai mari deficienţe s-au găsit însă la Grădiniţa nr. 3 din Calafat, unde mesele şi scaunele pe care stau copiii sunt în stare avansată de degradare. „În acest caz, s-a aplicat avertisment şi s-a pus în vedere remedierea problemei. De altfel, în judeţul Dolj s-au aplicat doar avertismente pentru neregulile găsite la grădiniţele cu program prelungit de stat. Nu a fost cazul de asemenea măsuri, în schimb, la grădiniţele particulare, care au devenit mult mai atente la vânzarea serviciilor pe care le oferă“, a precizat comisar-şef Gheorghe Marinescu, din cadrul Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Dolj.
Calitate deficitară
Cotrolul în grădiniţele cu program prelungit a fost iniţiat de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor în toate judeţele ţării. Au fost verificate 516 unităţi de