Înfiinţată în anul 1966 de Pierre Bellon în Marsilia (Franţa), compania "Sodexo" activează în ţara noastră din 1998, fiind prezentă în 80 de ţări şi având 413.000 de angajaţi. Societatea emite mai multe tipuri de tichete şi dezvoltă, implementează, administrează şi furnizează Soluţii pentru Servicii Integrate, prin componentele sale - "Soluţii pentru Servicii la Sediu", "Soluţii pentru Motivare" şi "Servicii pentru Persoane şi pentru Casă".
"Sodexo" a realizat, anul trecut, pe piaţa noastră, o cifră de afaceri de 58,95 milioane de lei, având un profit de circa 15 milioane de lei.
Jean Istasse, director general al "Sodexo Soluţii pentru Motivare", ne-a vorbit, în cadrul unui interviu, despre activitatea companiei pe care o reprezintă, dar şi despre piaţa autohtonă a tichetelor.
Reporter: În primul rând, cum evoluează segmentul în care activaţi?
Jean Istasse: Segmentul în care "Sodexo" activează este direct conectat cu politica statului de a sprijini angajatorii să aibă mai multă grijă de propriii angajaţi, să utilizeze metode pentru motivarea acestora. Acest domeniu este unul foarte reglementat şi este bazat pe oferirea de facilităţi fiscale pentru angajatorii care folosesc sistemul de tichete. Tichetele de masă, spre exemplu, reprezintă un sistem oferit angajatorilor în peste 40 de ţări din lume unde statul oferă facilităţi fiscale angajatorilor care acoperă masa de prânz a angajaţilor. În România, un aspect important în acest moment este reprezentat de valoarea pe zi a unui tichet de masă, care este de 9 lei şi care nu mai poate acoperi prânzul unui angajat.
Reporter: Cum a fost influenţată piaţa tichetelor de masă în anii de criză?
Jean Istasse: Perioada de criză a provocat o scădere a comenzilor de tichete de masă, pe fondul dispariţiei de pe piaţă a multor companii.
Totuşi, în ciuda acestui aspect, tichetele de m