Consiliul Naţional al Audiovizualui (CNA) a acordat, marţi licenţă audiovizuală prin satelit RCS&RDS Bucureşti pentru un nou post de televiziune.
Potrivit lui Bogdan Chirițoiu, Digi Animal World, care va fi lansat cel mai probabil începând cu 15 noiembrie, dar nu mai târziu de 1 decembrie, va fi tot un canal documentar, la acelaşi nivel de calitate, dorindu-se a acoperi toată zona tematică de subiecte.
Varietatea tematicii - mamifere mari şi mici; insectele şi reptilele; viaţa din adâncuri; lumea animalelor de companie; animalele domestice - este un deziderat al societăţii.
În ceea ce priveşte sursa realizării documentarelor, cu o durată de 30-90 de minute/episod, în prima etapă toate vor fi achiziţionate de la producători externi, iar BBC-ul va ocupa un loc important, ca şi posturile germane sau franceze.
Chiriţoiu a menţionat că există încă discuţii în legătură cu a se dubla sau subtitra o serie de programe, Mihai Mălaimare, membru al CNA, pronunţându-se categoric pentru subtitrare.
De asemenea, reprezentantul RCS&RDS a susţinut că, potrivit propriilor măsurători, canalele deja funcţionale, respectiv Digi World şi Digi Life, au o audienţă comparabilă cu Animal Planet şi Discovery Channel, un deziderat al societăţii fiind realizarea de producţii proprii.
Investiţia în noua televiziune Digi Animal World este de 262.500 de euro (pentru anul 2012) şi de câte 250.000 de euro pe an (în perioada 2013 - 2016), potrivit dosarului depus de RCS&RDS la CNA.
Întrebat dacă are informaţii privind audienţa televiziunilor de documentare DigiWorld şi DigiLife, lansate pe 1 octombrie, Bogdan Chiriţoiu a spus că posturile au deja un public stabil. "Audienţa internă, măsurată prin metode proprii, ne arată că avem o vizibilitate cel puţin la fel de bună ca şi Discovery şi National Geographic, bineînţeles