Apropierea sfârşitului de an intensifică războiul preţurilor de pe piaţa automobilelor din Europa, deoarece concesionarii vor să scape de stocuri. Această situaţia vine după ce au existat deja reduceri semnificative, provocate mai ales de tendinţa de acaparare a unui segment larg de piaţă de Dacia, divizia ieftină a grupului francez Renault.
Preţul de cumpărare pentru automobilele noi a scăzut cu 800 de euro în trei ani, în Europa, arată publicaţia franceză Le Figaro. Constructorii francezi şi germani rivalizează în promoţii pentru micile lor automobile de oraş spre a câştiga părţi dintr-o piaţă în criză.
Industria automobilelor cunoaşte noi complicaţii. „Un nou pas a fost făcut în războiul preţurilor, şi acesta este semnificativ, în toată Europa“, a declarat, săptămâna trecută, Jean-Baptiste de Châtillon, directorul financiar al grupului PSA Peugeot Citroën.
„Nu credem că presiunea asupra preţurilor se va reduce în următoarele luni“, apreciază, pe de altă parte, Christian Klingler, directorul comercial al Volkswagen.
„Între 2009 şi 2012, preţul de cumpărare al automobilelor noi a scăzut cu mai mult de 800 de euro pe primele 10 pieţe europene“, observă Jean-Philippe Imparato, directorul comercial pentru Europa al PSA Peugeot Citroën. Conform acestuia, o diminuare cu 500 de euro se explică prin reducerile constructorilor, care au transmis mai departe primele de casare guvernamentale. Însă tarifele şi-au continuat reculul în acest an, din cauza colapsului pieţei europene. Se apreciază că lansarea noilor modele Peugeot 208 şi Renault Clio IV va limita degradarea pieţei în Franţa, dar nu se poate şti pentru cât timp.
Într-un context de criză, „singura modalitate de limitare a situaţiei constă în preluarea unor părţi din piaţă de la concurenţi, pariind mai ales pe preţ, primul criteriu de cumpărare“, depăşind sacrificarea marjelor, explică Fl